BUSINESS CASE

PRODUCENT VAN VERTICAL GROWING ELEMENTS

Merk positionering

Stel uw vraag

“Eerste demodag werd bezocht door 24 relaties uit 7 verschillende landen. Dat beloofd wat voor de toekomst.”

BUSINESS CASE: PRODUCENT IN VERTICALE PLANT WANDEN

Merk positionering en customer journey in een niche markt

Introductie

Producent/leverancier/groothandel voor verticale wanden waar planten in kunnen worden gecultiveerd. Deze organisatie is ontstaan vanuit het succes van 1 product. Om strategische reden heeft de opdrachtgever besloten dit product als een separaat merk/brand te positioneren.

Groei-vraag

We willen penetreren in de markt van retailers, projectinrichters en floristen met een eenduidige en krachtige merkpositionering. Doel om binnen twee jaar marktleider te zijn in dit specifieke marktsegment.

Programma

  • Brainstormsessies Corporate Visie
  • Brand Key model: Focus op beleving/ervaringen van relaties uit oude marksegment als startpunt voor positionering in nieuwe product/marketplace
  • Communicatiedoelstellingen en KPI’s bepalen
  • Vertaling naar on- en offline middelenmix
  • Corporate uitingen ontwikkelen

Resultaat

  • Vergroting merkbekendheid in markt
  • Online leadgeneratie is succesvol
  • KPI’s eerste half jaar ruim behaald
  • Eigen warehouse en distributiecenter
  • Eigen R&D afdeling om verticale innovaties te ontwikkelen
  • Eerste demodag bezocht door 24 relaties uit 7 landen

Marktleider in duurzame teeltoplossingen

MarCom ondersteuning & coaching

Producent vertical growing elements

Merkpostionering en executie

Marktleider in slimme kassenbouw

Teamgerichte Cultuur Optimalisatie

Producent bevroren taarten en gebak

Strategische structuur verbetering

Bouwer exclusieve “one-off” supercars

Strategie en re-branding

Marktleider in magnetische oplossingen

Versterken business units

A-merk in vacumeermachines

Verbetering en coaching salesteam

Groothandel in plantenbakken

Re-branding en communicatiestrategie