BUSINESS CASE

GROOTHANDEL PLANTENBAKKEN MET WERELDWIJDE ASPIRATIES

Re-branding en communicatiestrategie

Stel uw vraag

“Met een sales resultaat van 83% boven prognose geeft ons een duidelijke bevestiging van de keuzes die zijn gemaakt.”

BUSINESS CASE: GROOTHANDEL IN PLANTENBAKKEN

Re-branding en communicatie strategie

Introductie

Onze opdrachtgever is gespecialiseerd in het vervaardigen en leveren van plantenbakken voor interieur- en turn-key projecten. Alle producten in-house gespoten in elke gewenste kleur, een levertijd binnen drie dagen en 20% goedkoper dan de concurrentie… Maar op welke wijze positioneer je je merk dan in de markt en op welke wijze ga je dat communiceren?

Groei-vraag

We willen merkbekendheid bij onze doelgroep genereren. Meer zichtbaar en herkenbaar creëren met een duidelijke tone of voice. Aan de hand van de strategische keuzes willen we bepalen welke communicatiemiddelen bijdragen aan een snelle substantiële groei.

Programma

  • Brainstormsessie marketing aanpak VS versus Europa.
  • Marktanalyse en propositie bepalen
  • Key-hole analyse: Extra aandacht voor alle elementen/uitkomsten
    die marktpenetratie versnellen
  • Strategische uitgangspunten bepalen
  • Ontwikkelen online strategie
  • Ontwikkeling huisstijl, look and feel, tone of voice

Resultaat

  • Binnen 1 jaar groei van twee FTE  naar twaalf FTE
  • Tientallen nieuwe opdrachtgevers verspreid over Europa
  • Markt opgeschud, concurrentie speelt copycat met custom paint jobs.
  • Sales 83% boven prognose

Marktleider in duurzame teeltoplossingen

MarCom ondersteuning & coaching

Producent vertical growing elements

Merkpostionering en executie

Marktleider in slimme kassenbouw

Teamgerichte Cultuur Optimalisatie

Producent bevroren taarten en gebak

Strategische structuur verbetering

Bouwer exclusieve “one-off” supercars

Strategie en re-branding

Marktleider in magnetische oplossingen

Versterken business units

A-merk in vacumeermachines

Verbetering en coaching salesteam

Groothandel in plantenbakken

Re-branding en communicatiestrategie