BUSINESS CASE

BOUWER EXLUSIEVE ‘ONE-OFF’ SUPERCARS

Strategie ontwikkeling en branding

Stel uw vraag

“De eigentijdse merkbeleving werkt! Ineens zijn we zichtbaar bij de juiste doelgroep en dat zie je online terug in het bereik en conversie.”

BUSINESS CASE: EXCLUSIEVE “ONE-OFF” SUPERCAR BOUWER

Marketing strategie en merkbeleving

Introductie

Dit vooruitstrevend Duits bedrijf, vooralsnog voornamelijk actief in de automotive industrie, beschikt over een supermodern machinepark en realiseert unieke one-off modellen van nieuwe generatie auto’s uit het hoogste segment. Om deze hoge kwaliteit te borgen wordt de volledige productie van leerbewerking tot frame, van frezen tot verlichting en van houtbewerking tot lak intern gerealiseerd. De huidige klanten die deze zogenaamde conceptcars laten ontwikkelen en vervaardigen, moeten worden gezocht in de top van de automobiel industrie.

Groei-vraag

We willen dat ons merk wereldwijd meer zichtbaar wordt en dat men ons herkent. Daarnaast  zijn we op zoek naar nieuwe product/marktcombinaties en op welke wijze we hen kunnen bereiken.

Programma

  • Ready to Grow scan. Inventarisatie aanwezige strategie en marketing materialen/uitingen
  • Analyse zichtbaarheid concurrentie in diverse media
  • Key frame analyse: Inzichten krijgen in mogelijkheden, positie, en positie in de markt, kernwaarden bepalen.
  • Rebranding huisstijl
  • Vervaardigen brandbook met vormentaal
  • Zoekwoorden analyse meertalig
  • Website; frame, vormgeving, bouwen, content
  • Strategische uitgangspunten bepalen en Online- en offline communicatiemiddelen aanscherpen

Resultaat

  • Strategische uitgangspunten bepaald om nieuwe doelgroepen te bereiken
  • On- en offline middelen bepaald en eenduidig vormgegeven
  • Moderne eigentijdse branding en vormgeving gerealiseerd die aansluit bij het verbeeldingsniveau van huidige en nieuwe product/markt combinaties
  • Vindbaarheid website geoptimaliseerd en KPI’s gesteld
  • Geheel nieuwe website omgeving gecreëerd

Marktleider in duurzame teeltoplossingen

MarCom ondersteuning & coaching

Producent vertical growing elements

Merkpostionering en executie

Marktleider in slimme kassenbouw

Teamgerichte Cultuur Optimalisatie

Producent bevroren taarten en gebak

Strategische structuur verbetering

Bouwer exclusieve “one-off” supercars

Strategie en re-branding

Marktleider in magnetische oplossingen

Versterken business units

A-merk in vacumeermachines

Verbetering en coaching salesteam

Groothandel in plantenbakken

Re-branding en communicatiestrategie