BUSINESS CASE

PRODUCENT BEVROREN TAARTEN EN GEBAK

Strategische structuur verbetering

Stel uw vraag

“First Time Right percentage van 84 naar 92%, waardoor back-office 15-20% meer processen konden oppakken met dezelfde middelen.”

PRODUCENT BEVROREN TAARTEN EN GEBAK

Strategie en structuur verbetering

Introductie

Bedrijf in de foodsector in Nederland met Europese export van diepgevroren producten (omzet ca. 15mio). Geen productie afdeling in eigen beheer, productie van ‘eigen recepten’ wordt ingekocht. Wel volledige regie over supply chain keten vanuit verkoop >> naar inkoop >> naar vrieshuis/stock management >> logistiek klantlevering >> administratieve afhandeling. Organisatie die aan de vooravond stond van een mogelijk sterke groei.

Groei-vraag

In het gehele supply chain proces zijn we té afhankelijk van één persoon en zijn we druk met registraties en corrigerende werkzaamheden. Lopen op de tenen. We kunnen eigenlijk eventuele groei niet of niet goed managen.

Programma

  • Ready to Grow scan. Inzichten krijgen in verbeterpotentieel.
  • Procesoptimalisatie (detectie van verspillingen in het proces en deze verbeteren) Leveranciers evaluatie / Verkorten van feedback cirkel / Verminderen administratieve handelingen door aan de voorkant informatievoorziening te verbeteren
  • Verbeteren beschikbaarheid en overzicht actuele informatie
  • First Time Right Registratie FTR % per week per maand. Bij afwijkingen, direct analyse bronoorzaak en eventueel preventieve – / corrigerende verbetermaatregelen
  • Strategische uitgangspunten bepalen en Online- en offline  communicatiemiddelen aanscherpen

Resultaat

  • First Time Right percentage stijgend van 84% naar 92%. Hierdoor minder re-work = meer tijd.
  • Afname van 3 administratieve handelingen per order = meer tijd.
  • Met dezelfde capaciteit een eerste groeiontwikkeling van 15-20% in de back-office processen goed op kunnen vangen met dezelfde middelen.
  • Strategische verbetering aansturing en ondersteuning salesteam

Marktleider in duurzame teeltoplossingen

MarCom ondersteuning & coaching

Producent vertical growing elements

Merkpostionering en executie

Marktleider in slimme kassenbouw

Teamgerichte Cultuur Optimalisatie

Producent bevroren taarten en gebak

Strategische structuur verbetering

Bouwer exclusieve “one-off” supercars

Strategie en re-branding

Marktleider in magnetische oplossingen

Versterken business units

A-merk in vacumeermachines

Verbetering en coaching salesteam

Groothandel in plantenbakken

Re-branding en communicatiestrategie